Μια ιστορία για τα Giveaways

Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2023

Τα βλέπουμε συχνά τελευταία, σε όλο και περισσότερους κλάδους! Δώρα αξίας από λίγα ευρώ έως μερικές χιλιάδες, από επιχειρήσεις ή ιδιώτες που προσπαθούν να κλέψουν τις καρδιές και των καταναλωτών και να χτίσουν ένα δυνατό brand name. Είναι όμως τόσο πρόσφατη "εφεύρεση" όσο νομίζουμε;

Η απάντηση είναι όχι! Δεν φαντάζεσαι πόσο πιο πίσω από τα social media και το διαδίκτυο πάει όλο αυτό. 

Storytime λοιπόν!

Όσο και αν έχουμε συνδέσει τα giveaways με την επέλαση των κοινωνικών δικτύων του internet, η ιστορικός Wendy A. Wolson εξηγεί πως αυτός ο θεσμός υπάρχει από τα μέσα του 19ου μ.Χ αιώνα. Μιλάμε για το 1851! Και για να έχεις μια καλύτερη εικόνα του τι σημαίνει αυτό, αν υποθέσουμε ότι κάποιος ήταν σε ηλικία που θα ασχολούνταν με αγοραπωλησίες το 1851, ας πούμε γύρω στα 20, σήμερα θα ήταν περίπου 2 αιώνων. Είμαι σίγουρος πως δεν θα μπορούσες να φανταστείς κάποιον ούτε με τα μισά χρόνια να γνωρίζει, πόσο μάλλον να ασχολείται με τα giveaways. Κι όμως!

Πρωτοπόρος ήταν ο Benjamin T.Babbitt (επιχειρηματίας και εφευρέτης), φίλος του PT Barnum (Αμερικάνος showman, επιχειρηματίας και πολιτικός με πολύ "ενδιαφέρουσες" απόψεις) που προσέφερε δωρεάν λιθογραφίες με την αγορά μαγειρικής σόδας! Σύντομα το νόημα έπιασε και ο Hibbard P. , πωλητής σαπουνιών που βελτίωσε λίγο ακόμη την τεχνική, υποσχόμενος ένα δώρο έκπληξη σε όποιον αγόραζε δέκα μπάρες σαπουνιού. Το δώρο κυμαινόταν από ένα λινό μαντήλι, ένα χρυσό ρολόι έως και ένα οικόπεδο! Υποτίθεται ότι υπήρχε σύστημα για την αξιολόγηση και την εκλογή του κατάλληλου δώρου, αν και φαντάζομαι ότι σπάνια -αν έγινε ποτέ- κάποιος κέρδισε το οικόπεδό.

Μέχρι τα τέλη της εν λόγω δεκαετίας, οι λιανοπωλητές σε όλη τη χώρα είχαν κολλήσει το νέο μικρόβιο και οι λοταρίες επάθλων έδιναν και έπαιρναν. Τα έπαθλα όμως καμία σχέση δεν είχαν με τα σημερινά. Το σκεπτικό ήταν οι πωλητές να ξεφορτώνονται μέσω αυτών των επάθλων κατεστραμμένα, κλεμμένα ή μη δημοφιλή αντικείμενα. Ταυτόχρονα πολλοί ξεκίνησαν να πουλούν λαχνούς για κληρώσεις δώρων άνευ άλλης αγοράς. Περιττό να πούμε ότι κάποιες από αυτές δεν έγιναν ποτέ στην πραγματικότητα, ενώ άλλες θα τις λέγαμε μάλλον στημένες... Το όλο εγχείρημα στηρίχτηκε στην ψυχολογία του καταναλωτή και στην τάση του να θέλει να αποκτήσει κάτι χωρίς να δώσει τίποτα. 

Με την αμφιλεγόμενη αυτή πρακτική ασχολήθηκαν τότε από τον Τύπο μέχρι και την αστυνομία σε ορισμένες περιπτώσεις και με το πέρασμα των χρόνων μπορούμε να πούμε ότι λειάνθηκαν οι αιχμηρές γωνίες και εξευγενίστηκε ο θεσμός των giveaways, που σήμερα αποτελούν ένα από τα βασικότερα μέσα για μια επιχείρηση ώστε να αυξήσει τη δημοτικότητά της και να διευρύνει το αγοραστικό κοινό της. 

Από το 1851, 

  • Η επιχειρηματική συνείδηση έχει αλλάξει.
  • Οι επιχειρηματίες θέλουν να αξιοποιήσουν και όχι να καταχραστούν την τακτική των giveaways.
  • Οι αρχές προστασίας του καταναλωτή έχουν θέσει τα όριά τους.
  • Τα δώρα είναι πραγματικά προϊόντα, από τα πλέον ευπώλητα τις περισσότερες φορές. 
  • Οι διαγωνισμοί έχουν διαφάνεια. 

Το μόνο κοινό με τα giveaways του Benjamin T.Babbitt και των ομοϊδεατών του βρίσκεται στη βάση, στο σκεπτικό ότι σε όλους μας αρέσει να κερδίζουμε.

Αρκετά όμως με το 1851 αλλά και με το 2023.


Τι είναι τα Giveaways για εμάς στο YfasmataKesidis;

  • Είναι ο τρόπος μας να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη που μας δείχνετε όλα αυτά τα χρόνια.
  • Και είναι ταυτόχρονα και μια δέσμευση πως θα συνεχίσουμε να στεκόμαστε αντάξιοι των προσδοκιών σας.

Αν θέλεις να κερδίσεις ένα Set Υπέροχα Ριχτάρια 3 τεμαχίων, διπλής όψης μπορείς να λάβεις μέρος εδώ: https://bit.ly/3FRaQ5t


 

X