Our Blog
Let's Sew Our Ideas Together
Versace Barocco Prints
Σήμερα δεν θα δώσουμε συμβουλές... Ούτε για tips θα μιλήσουμε και συμβουλές για τα αγαπημένα σου υφάσματα και τη ραπτική. Το σημερινό άρθρο έχει αέρα Ιταλίας, Μιλάνο, και μια πολύ γλυκιά επίγευση. Όπως μαρτυρά και ο τίτλος, μιλάμε για Ένα Όνομα-Μια Ιστορία.
Ο άντρας στον οποίο αναφερόμαστε είναι ένας άνθρωπος που δεν χρειάζεται συστάσεις. Ένας εμβληματικός σχεδιαστής που ξεχώρισε με την πρωτοποριακή ματιά του και τα πολλές φορές σκανδαλώδη designs και καταφέρνει να παραμένει ακόμη και σήμερα επίκαιρος στον κόσμο της μόδας. Μιλάμε φυσικά για τον Gianni Versace, σχέδια και εμπνεύσεις του οποίου αναπαράγονται συνεχώς, αναμορφώνονται και αποτελούν ενδιαφέρον και ζωηρό θέμα συζήτησης. Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός πως φαίνεται να έχει υπογράψει συγκεκριμένα prints, με τρόπο τέτοιο, που βλέποντάς τα, αυθόρμητα σκέφτεσαι "Αυτό πρέπει να είναι Versace!", ακόμη και αν δεν είναι.
Ο Gianni Versace, ως γνήσιος δημιουργός, πέρασε πολλές φάσεις σε ό,τι αφορά τα σχέδια και τα μοτίβα που πρότεινε κάθε φορά. Ένα από τα χαρακτηριστικότερα του και αυτό στο οποίο θα αναφερθούμε σήμερα ήταν αυτό της "Versace Barocco" περιόδου.
Εμπνευσμένος από μία από της σημαντικότερες τάσεις του στυλ Baroque -ως λάτρης της ιστορίας της μόδας- και μαγεμένος από τα πολύχρωμα, πολύπλοκα σχέδια της εποχής υπέγραψε το όνομά του στα κατάστιχα του στυλ. Σχεδίασε με βάση την πλούσια εικονογραφία και την ποικιλότητα στις χρωματικές παλέτες, φτιάχνοντας μια σειρά μοτίβων που λάνσαρε πρώτη φορά το 1992. Με μεγάλα ονόματα της μουσικής σκηνής -και όχι μόνο- να τιμούν υπέρ το δέον τις δημιουργίες του, ο Versace κατάφερε να κάνει αυτή του τη σειρά ένα αυτοτελές κομμάτι της ιστορίας της μόδας. Τα υφάσματα που χρησιμοποίησε ως επί το πλείστον για αυτές του τις δημιουργίες, ήταν το μετάξι και άλλα μαλακά, γυαλιστερά υφάσματα ώστε να δώσει μια ρευστή αλλά μεταλλική αίσθηση στα ρούχα. Και αν το 1992 ακούγεται μακρινό, αρκεί να σου πω πως η ίδια η Beyonce έντυσε με το print όχι μόνο τον εαυτό της, αλλά και όλους της τους χορευτές σε εμφάνισή της το -όχι και τόσο μακρινό- 2018.
Ένα ακόμη στοιχείο που δανείστηκε από την εποχή του baroque ο Versace, ήταν οι χρυσές πινελιές. Πειραματίστηκε πρώτος με τον εκτενή στολισμό των δημιουργιών του με κοσμήματα, χρυσά κατά κύριο λόγο, έντονα και φασαριόζικα, τα οποία κατείχαν σημαντικό ρόλο στο να ολοκληρώνουν το αποτέλεσμα και το όραμά του. Έφτασε μάλιστα σε σημείο να ενσωματώσει τα κοσμήματα στις δημιουργίες του, τονίζοντας έτσι τη σημασία τους για το αισθητικό Outcome στο οποίο αποσκοπούσε. Έτσι ακόμη και σήμερα, κομμάτια που πλαισιώνονται από χρυσές αλυσίδες, είτε ακόμη τις αποτυπώνουν πάνω στο ύφασμα, πάντα θα ψιθυρίζουν "Versace"!
Και παρά τον πρόωρο χαμό του, παρά το γεγονός ότι η μόδα αλλάζει και οι τάσεις ξεπερνιούνται και γίνονται πασέ κάποια στιγμή, αυτές οι δημιουργίες του Versace με την χαρακτηριστική baroque επιρροή, συνεχίζουν να επανεμφανίζονται. Τόσο η Donatella, όσο άλλοι δημιουργοί όπως ο Givenchy και μεγάλες αλυσίδες όπως τα H&M επαναφέρουν συνεχώς στοιχεία εκείνης της περιόδου, είτε αυτούσια, είτε τροποποιημένα ώστε να αρμόζουν στην εποχή και τις περιστάσεις. Αυτό που δεν λείπει ποτέ από αυτά τα κομμάτια, είναι η λάμψη, η σπιρτάδα και η ζωντάνια που συνδέθηκε άρρηκτα με τον Versace!
Και αν δεν με πιστεύεις, μία αναζήτηση στο διαδίκτυο με λέξεις κλειδιά "Versace Barocco" θα σου γυρίσει πίσω αμέτρητα αποτελέσματα, με κομμάτια από εσώρουχα, έως φουλάρια, μπλούζες, φούστες, πετσέτες και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς, φτιαγμένο με την αισθητική του αξεπέραστου Ιταλού σχεδιαστή.